Tack snälla, rara, söta Emelie

Återigen måste jag passa på att tacka Emelie!

Jag lärde känna henne i stallet i våras, när hon fick ansvaret för en liten b-ponny som står i boxen snett mittemot Laban. Ponnyn heter Säbys Goodness och är ett brunt, nittonårigt, sto.

Nessie, som hon kallas, är i grunden en hopphäst men har med åren blivit osäker över hinder och därför lämpar hon sig bättre som dressyrhäst. Emelie jobbar hela tiden med att vinna hennes förtroende och dom står varandra väldigt nära även om dom inte varit tillsammans särskilt länge. Jag får känslan av att Emelie förstår Nessie och att dom är som gjorda för varandra. Jag skulle inte bli förvånad om dom kommer iväg på någon liten klubbtävling nu i vår eller till och med tävlar KM!

Jag minns hur jag en dag såg Emelie övertala Nessie att gå in i, och igenom, en stor och bred vattenpöl som låg över ridbanan, fastän jag fått höra att Nessie vägrar att ha blöta hovar. Tillit kallas det.


Hon är den som alltid ställer upp, hjälper mig med bloggdesign och fotar mig och Laban. Du är guld värd.


Emelie bloggar på Lovenessie.blogg.se!


Kommentarer





Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:


Blogg eller hemsida?


Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Här kan jag skriva ett citat eller lägga in en footerlänk www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!