Ultuna djurklinik

Idag har jag och Laban varit på UDS och han har behövt sy igen ett sår under hans högra öga.

Det var idag vid lunchtid som Elvira ringde mig och berättade att hon sett ett stort jack mitt på Labans högra under-ögonlock, eller vad man nu ska säga och attdet såg riktigt äckligt ut. Jag sprang ner till hagen så fort jag kunde och där möts jag av ett svullet, blodigt och varigt öga.

Den följande timmen satt jag konstant i telefon och försökte få tag på vetrinär och vetrinärklinik. Det visade sig att vår jourhavande vetrinär var i Nynäshamn och tog hand om en annan häst så därför var vi tvugna att åka in med honom till kliniken.

Alla i stallet var urgulliga och hjälpte mig att göra Laban i ordning för transporten och att köra. Utan alla er hade resan inte blivit av och det hade tagit mycket längre tid för oss att komma iväg. Stort tack till er ♥ 

Väl framme fick han smärtstillande, lugnande och antibiotika och vetrinärerna tog väl hand om honom. Ögat blev helt rent och dom sydde ihop jacket med 3-4 stygn. Dom kollade också upp om han hade några skador på själva ögat men såg inget.

Ikväll får han sova över där och beroende på hur han mår imorgon får vi se om han kan komma hem direkt eller på tisdag. Det känns så konstigt att inte ha honom hemma men jag vet att han får bra vård och kommer ha övervakning dygnet runt med antibiotikabehandling hela natten med en och en halvtimmes mellanrum.

Alltså, allt är, bortsett från omständigheterna, bra. Laban tas om hand och jag borde kunna sova lugnt inatt...



Bli bra nu hjärtat, jag tänker på dig


Kommentarer





Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:


Blogg eller hemsida?


Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Här kan jag skriva ett citat eller lägga in en footerlänk www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!