Update - Hopplektion 16/11 + Motionspass barbacka

Kom precis på att jag inte skrivit några inlägg om hur det har gått med Label på sistonde. Vi hade ju hopplektion i onsdags och igår red vi barbacka i ridhuset!

På hopplektionen red vi en väldigt rolig bana med fyra hinder. Dom stod uppställda som en fyrkant med två hinder på varje diagonal. Det speciella med övningen var att hindrerna stog snett uppställda och att man antingen kunde hoppa ett eller två åt gången! Det krävdes mycket ridninga av mig för att vi skulle rida raka vägar och hamna rätt men det här momentet kändes väldigt bra. Laban var lydig för hjälperna både innan och efter hindren.

Vi har jobbat väldigt mycket på haqns galopp och även den kändes väldigt bra i onsdags! Fortfarande är det mycket jobb som behöver göras men jag tror att vi är på rätt väg!

Jag märkte att det hjälpte väldigt mycket om jag tittade långt bakom hindret och använde blicken som ett hjälpmedel! Då bjöd han mycket mer och vi fick bättre språng!







Barbackaritten gick också bra och jag övade på att hitta trycket i hans gångarter och samtidigt kunna sitta ner och vara följsam. Här är det bara tålamod och lite vilja som gäller för att hitta det där samspelet och den balansen som behövs. Jag behöver balansen barbacka för att senare också hitta den i sadeln!

Han gick ju ganska hårt dagen innan, i och med att det var hoppning, så därför blev det lite lättare motionsridning den här dagen.

Kommentarer





Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:


Blogg eller hemsida?


Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Här kan jag skriva ett citat eller lägga in en footerlänk www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!