Inför tävlingsterminen våren 2012

Jag är en sån person som tycker om (nej, inte bara tycker om, jag älskar) att vara ute i god tid. Jag har redan nu börjat planera inför min och Labans första tävlingssäsong och söker för fullt på TDB.

För tillfället ser det ut som om våran första start kommer ske i mitten av mars och vår sista i början på av juni.Allt som allt blir det 6 eller 7 tävlingar och utöver KM och träningstävlingar inom klubben och det låter alldelles lagom för min del. Därefter blir det lite sommarlov och vila för både mig och Laban fram tills att höstens tävlingssäsong drar igång igen i september.



Jag funderar på att rida säsongens första tävling den 11 mars på Täbys ryttarsällskap. Utifrån vad jag har läst om den tävlingsplatsen är det en fin anläggning med bra organisation och fina priser.

Sen funderar jag också på Södertörn Ryttarcenter den 24 mars (tveksamt eftersom min tränare inte rekomenderade den vintertid och här är det precis på gränsen), Sollentuna ridklubb eller Solna Fältrittklubb den 15 april, Djursholm ridklubb den 22 april, Hufvudsta eller Hölö ridklubb den 5 maj, Sandö sportryttarförening den 20 maj och avslutningsvis en tävling på min klubb, Föreningen Siggesta Ryttare den 6 juni, på nationaldagen.

En liten note-to-myself blir att hålla ögonen öppna efter en tävling 7 - 8 april (Kanske rent utav en DRESSYRtävling...), och i så fall stryka tävlingen den 15 april veckan därpå. Det skulle passa perfekt in i mitt
tävlingsschema.


Ses vi på tävlingsbanorna i vår?


Kommentarer





Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:


Blogg eller hemsida?


Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Här kan jag skriva ett citat eller lägga in en footerlänk www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!