Träning för Niclas Haking

Niclas Haking var gästtränare på Siggesta och han höll i en tvådagarskurs där bland annat jag och Label Line deltog.

Niclas har tävlat svår hoppning och även jobbat mycket med unghästar. Han är proffs på att rida upp hästar från lättare klasser upp till Championat och ta fram det bästa ur många olika sorters hästar.

Under kursen hjälpte han mig med att inverka bättre och gav mig förslag på hur jag borde förhålla mig till Labels styrkor och svargheter för att lyckas bättre på tävlingsbanorna. Jag och Laban utveckades mer än förväntat på bara två lektioner och det är precis så som de ska kännas efter lite hårdträning, en massa nytt självförtroende och nya erfarentheter!

Dessutom var det lite roligt för Niclas är en nära vän till Fredrik Spetz som tävlade Label innan mig, så han kände igen Laban och tyckte att jag hade en väldigt fin häst. Sånt är ju alltid roligt!



Kommentarer





Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:


Blogg eller hemsida?


Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Här kan jag skriva ett citat eller lägga in en footerlänk www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!